Jul 23, 2011

I am Super Kakak.

HAHA Rasa nak tergelak pon ada bila baca title. Superb lah sangat? Actually, I am Super Kakak tu merujuk kepada beberapa perkara. heheh. Ye lah. I am a Kakak. Mesti ada tanggungjawab sebagai kakak. Macam my adik adik, they have tanggungjawab jugak lah. So, today, I wanna talk about my tanggungjawab. *Kalau nak cakap mat saleh, tak reti, what to do kan? Terpaksa cakap oghang peghok. hihi. I'm from Perak meeeh.

So, Kalau nak jadi kakak yang superb tu bagaimanakah? mestilah tanggungjawab dia lebih dari tanggungjawab seorang kakak yang wajib. So, the first one, kan ada cerita title Super Mak. So, macam ni lah Super Kakak. Ada  tanggungjawab lebih sikit. Tanggungjawab yang penting sekali ialah menjadi hero or heroin lah kiranya di rumah. Kiranya dia yang menjadi ketua di antara adik-beradik. 


But me? LOL Aku lah yang sulung, aku kena dengar cakap adik adik aku. Bila aku suruh buat itu buat ini,  diorang tak nak buat. Bukannya diorang buat sensorang. Aku pun join jugak. Chill Man! Bukan susah sangat pun kerja tu rite? So, itulah tanggungjawab yang pertama. It is simple aight. Kiranya, adik adik ni kena ikut perintah  cakap kakak diorang. 


Next, yes. Kakak ni kena lah beralah sikit. Tapi bukannya banyak. Sikit je. Kalau tak, mana superbnya. Tak jadilah Super Kakak. hihi Btw, aku bukan lah orang yang suka mengalah or beralah. For me, apa yang aku buat semua betul. And kalau aku rasa tak betul, aku akan beralah. Just, tengok tempat lah, Takkan lah adik aku nak koyak buku aku, kena bagi jugak. Tu lah pasal. Itulah yang terjadi pada aku sekarang ni. Nak beralah tak bertempat. GiloksSial.


Takpe takpe == We go to the next point. :) Now, kalau nak jadi Super Kakak of cos lah kena pastikan bilik kemas dan cantik. Okeh Itu bukan aku ehh. Aku ni bukan jenis yang kisah sangat dengan bilik. I don't know. Kalau ada mood nak bergotong royong kemaskan bilik, buat je lah. Kalau rasa malas tu, nanti nanti. Yep But sure ke adik adik nak ikut weh. 


But for me, jangan harap lah adik adik aku tu nak ikut. Diorang akan buat if mma bertempik. Itu sahaja. :) And kalau ada idea, sumbangkanlah dengan menyumbangkan beberapa idea nak menambahkan semangat bergotong-royong untuk mengemaskan bilik. Clear? Now, Buku berselerak, baju atas lantai. Hampehh = = Silap hari bulan, jadi tempat haiwan beranak or sarang haiwan. Nahas aku. 


Next, kena dapat best result. hehe Bercakap pasal marks, yes. Kalau makin meningkat umkur, mestilah makin susah pelajaran tu. And makin banyak lah formula yang perlu ingat dalam maths. Actually, sekarang ni, memang lah agak menurun but at least, dapat 'A' jugak walaupun 3 A. Dahh dahh. hihi Tak nak cakap pasal result lagii weh. Dahhh capek. After nih, memang kitorang adik beradik kena dapat good result lah lepas nih. Nanti mama gua akan kasi dia punya sengggggat karang. bwahahaha.


Okelah, I think ni je lah. Nak jadi kakak yang Superb macam Super Mak or Mr Mama. I loike. Loike what? Aku suka nama dia. Nama gelaran yang diberi. Thanks. Btw, visit lah blog baru I => MissTerryDoodles. Here banyak doodles yang di import  dibuat oleh saya sendiri. Click lah jangan tak klik. Terima kasih jika anda klik. Samama-sama kalau tak klik. xoxo♥ Bye Wassalam. 

No comments:

Post a Comment

thanks for reading this post ♥