Aug 15, 2011

Pandu Cermat, Jiwa Selamat.

Hello guys. hihi Dah lma gila kan tak update blog. wuwu~ Sedih blog aku dah tak berapa mendapat sambutan dah. haha But, tak pe takpe. Akan diusahakan. eceh. Berkaitan dengan tajuk di atas nih, bukannya aku nak cakap yang aku ni pandai bawak kerata. Cuma, ada pengalaman yang membuatkan aku sendiri pun geram.


Nih dia. Banyak actually yang aku nak share tentang orang bawak kereta. Tahulah kalau nak selamat kena bawak pelan pelan. Haih Kalau macam tu, bila nak sampai. Bukan apa, tak ke pelik bila tengok kereta lembap je, perempuan. Macam hari tu, aku keluar dengan my cousin, Kak Fathin. She's 20 okay. Dan, dia yang drive. But, kenyataanya dia lagi kecap  cekap memandu. Kenalah guna otak. Contohnya macam kalau nak masuk kanan, katalah tak ada traffic light kat situ, takkan lah nak tunggu sampai kereta belah kanan and kiri tak ada, baru nak gerak. Haiiyaa. Lu bawa keta pakai otak la. 


Okay Dah mula dah ayat remmpit dia. *anoyying gila. Hari tu just pergi kedai dekat dekat dengan rumah. So, aku dengan mak aku je pergi sebab dekat je. Setakat pergi kedai runcit cina tu, tak payah lah bawak satu lori datang kan. Then, masa nak parking tu susah sikit. Sebab parking dia just tepi jalan. I mean parking depan kedai dah penuh, so, kat tepi jalan yang kereta parking melintang kan. So, mak aku try nak parking kat situ. Tiba-tiba aku dengar bunyi 'langgar'. But, bila check kereta tak ada apa apa pun.


Macam biasa, aku bukan jenis yang suka keluar kereta. So, mak aku je keluar, aku tinggal dalam kereta. Tiba- tiba, orang yang park kerata dia belakang kereta aku ni masuk kereta dia. Baru habis beli barang agaknya. Then, anak dia yang kecik tu yang tinggal dalam kereta sorang sorang masa ayah dia beli barang tadi cakap something kan bapak dia. Ayah dia terus keluar ketuk tingkap kereta aku. Mampuih aku. Bukak je lah tingkap. Daripada dia pecahkan nanti.


Dia tanya ''Adik, tadi anak saya kata kereta adik ni dah langgar kereta saya. Macam mana ni, panggil ur parent sekarang.'' Tup tap tup tap aku panggil mak aku and diorang cakap cakap kat luar kereta, huh ngantuk. Eleh bajet ahh kau. Dia kata ada calar lah, cat tertanggal lah hapelah. wekk. Nothing oke kat kereta dia tu. Last last dia suruh bayar RM20. Tak hale. haha Mak aku marah marah aku sebab aku tak bagitau pon yang aku terdengar bunyi geseran tadi. But, serious tak de kesan pon. :P


Banyak lagilah pengalaman pengalaman aku ni. Itulah antaranya. Satu lagi. Tolonglah para pemandu Malaysia sekalian, tolonglah jangan lembap dan terhegeh hegeh bawak kereta. Sekian. :)


Note: Tolong lerr bawak kereta elok elok woke?! hahajangan jadi macam dalam cerita Karak. bywbye :*

2 comments:

  1. hahahaha kak fathin?! cekap?! okay kecap diterima. hahaha

    :D

    ReplyDelete
  2. haha. Betul. Cekap!? Tak ter-brek brek. :P

    ReplyDelete

thanks for reading this post ♥