Apr 6, 2013

Throwback time

Heiey people. Today is the day. It's weekend guys! TV, Food, Running Man, To the Beautiful You, Vixx. Ah~ cukup-cukup sudah. Banyaknya dugaan tak nak bagi aku rajin. 


What is throwback? Macam orang buat hashtag kat instagram or twitter or facebook. Means kenangan masa lampau yang melampau indahnya atau sebaliknya. Or dikenali sebagai flashback. Tetiba aku teringat masa aku jadi newbie kat facebook, twitter, formspring, myspace, blog, tumblr. Noob gila time tu. Sangat terpesong dari kematangan. 




First social net yang aku ada ialah myspace. Time tu punyalah popular and famous amous lagi kauww. Kalah friendster yang tak tau apa functionnya. Aku siap buat background gothic lagi tu. Dengan lagu Aril af. Hesy ingat lagi tau setia di ingatan. Then, kita boleh pilih dalam lapan orang kot, and letak kat myspace punya timeline. Yang bestnya ada game macam pet society etc. 




And then, kematangan meningkat dan aku mula lah buat facebook. Tapi memula buat tu macam aman gila. no war hihiks. Takde eh group group ''syayew syayang shupo junior'' lagi. Yang pandainya aku pergi add semua orang yang aku jumpa and tegur dekat chat. Selamba gila bajetttt dah kenal lama pfft. Paling tak tahan aku pergi upload gambar-gambar duckface, lidah terkeluar kat facebook. Ya Allah, naifnya aku dulu. hua Orang pun like and comment lah. HAHAHAHA  Tak sangka sebegitu rupa. But, seriously mula-mula start ber-facebook ni memang best sangat! Ada banyak game yang best antaranya, Pet Society and lain-lain. Hari-hari balik sekolah aku main, and jaga pet aku dalam game tu. Tapi tak long last pun aku main. Makin lama makin banyak pulak group-group 'omey angat' kat facebook. LOL Bosan~ Bosan~ Bosan~ And now, kalau online facebook, check notification, then check news feed and share lah mane-mane yang patut. Hoho Itu lah rutin facebook harian aku..



Yaw. And this is the most exciting social network hihiks. Suka hatilah nak tweet apa pun. And yep aku start twitter-ing 2010 jugak. Tapi active tahun 2011. Sebab baru tahu function dia hoho. Erh but nowadays lah, banyak pulak team-team kat twitter. Contohnya, 'kinda', 'sistar'. Lebih kurang camtulah. Erk no comment about this. Kang tak pasal-pasal ada orang serang aku. Honestly, seriously! Memang twitter aku ter-sangatlah active dengan kesenanganny nak tweet. ;D



And the last one is Instagram yang membolehkan aku upload gambar-gambar. Bukan apa, agak segan lah nak upload kat facebook dan boleh ditengok oleh semua friends aku yang beribu tu. So, instagram ni rasa lebih secure. Papepun, this is mine: puterisabrina. :)


Okay. I think thats all from me! No time la to update new post. Kena curi-curi masa sikit. Oh ye, exam lagi 2 minggu! And maybe trial PMR bulan 7! Ah takutnya! Okay bye. :D

2 comments:

thanks for reading this post ♥