Jul 1, 2013

Leave it because of these things:

Firstly, aku nak buat entry ni inspire from Shafiqah Omar, my cousin sendiri. Sangat setuju dengan pendapat dia dalam entry yang baru 'Things I Don't Understand'. And I thought of posting this kind of entry since last year. Tapi tak cukup evidence dan kekuatan sobs. Setakat ni, dah banyak jenis orang and perangai dah aku jumpa. Kiranya, random things yang aku tak suka dan memang irritating. Even benda ni tak pernah jadi kat aku but still aku dapat rasa even kat orang lain. peace yaw XD 

p/s: sorry lah siapa yang sangat terasa, sebab aku bukan kutuk. Again, 'RANDOM THINGS I HATE'. Nak jelas lagi, random tu aku bukan saje pilih, random apa yang aku tengah pikio sekrang ni. lol

1. Orang yang tak paham lawak antarabangsa. Seriously, please la faham yang mane lawak, yang mane serious. Lain lah budak darjah 3 tu, mmg semuanya lawak. k. Like bila kita cakap something yang actually nak buat lawak, perh masam muka seminggu sebab aggap serious. Lol

2. Orang yang gunakan twitter, facebook, blog etc untuk mengutuk orang lain. Ada beza okay between kutuk and pendapat. Just tengok kita pandai nilai or tak benda tu. Yang kutuk unmention ni, mmg perh sumpah lah 'like takde tempat lain ke nak ngadu lagi' or 'kanak-kanak sangat cakap omong kosong kat facebook/twitter/blog ni'. hewhew. Yang lagi parah siap mention tu lagi siapa yang dia benci, okay ni memang aku tabik. Ce face to face sikit, nak sangat tengok reaction korang korang ni. 

3. Fake. Message kat phone lain cakapnya, update status kat fb, lain pulak ceritanya. Cakap lah elok-elok sikit yeeer. 

4. Orang yang suka bangkitkan cerita lama. Like seriously, takde cerita baru eh. Please la, past is past. Ada orang cakap, dosa okay nak ungkit-ungkit bagai ni. Bak kata orang, kebanyakannya orang dah berubah. So, kalau dia jahat ke dulu, tu memang useless lah kita nak ungkit pasal dia dulu. *tengok sikit masa lalu awak* daebak sangat ek ek?

5. Orang yang buat lawak tak jadi. Actually.... aku memang pantang sikit bab bab lawak tak jadi ni, lagi-lagi memang merisaukan kita, cuba nak kenakan kita. hellno. Tak lawak wey serious. Contohnya, kita curi gambar orang yang ada dalam beg dia *niat nak pulangkan baliklah*, tup tup, bila ditanya, 'itee tak ambik pon'. Tetiba je esok pulangkan balik dengan gelak ketawa. LAWAK GILA LAH NI HAH?! 

6. ''Call me back''. Okay kalau takde kredit faham lah. Tapi, sekejap je boleh tak. Ni sampai berejam dah dengar pekikan suara orang tu, dengan kita yang callkan. lil bit rude di situ.

7. Orang yang tak reti nak sabar. Tapi, suruh orang sabar. Dahlah suruh kita yang buatkan, tapi nak cepat-cepat. Macam dia suruh tolong sikit la buat kerja dia yang tergendala tu, kay kay aku tengah buat lah ni. Nak cepat, tak payah suruh boleh?

8. Orang yang tak boleh nak tunggu kejap. Contohnya, memang la dah janji nak jumpa kat cafe ni, pastu nak karok or whatsoever. But, time tu ada kawan kita meninggal, or mom and dad ada emergency ke, or transport sampai lambat sikit ke, you have to understand their problems. Nak keluar tak nak? Kalau nak kau duduk je lah kat cafe tu example, tidur ke, makan2 dulu ke. Bila kita dah janji, it's a promise then. Dont be so rude sampai balik rumah, tetiba bila kita sampai, ingatkan dia kena culik ke apa ke. Hellno, tak kisahlah diorang kena culik, siapa suruh tak tunggu kat tempat tu diam diam. With no text and call, tetiba diorang belah. what ever, kita pergi jelah karok sensorang ye, tak perlu nak minta maaf bagai sebab kita dah bagitau. lala

9. With no reason, tetiba nak menjarakkan diri. Kalau family, takpelah sebab one happy family memang sekalu gaduh gaduh manja giteew. But dengan friends, huh memang aku tak faham, aku tak reti nak faham, dan taknak faham. Lahantak hengkauoranglah nak merajuk. Pkoknya, aku tak pandai nak pujuk dan tak hingin pon nak pujuk. 

10. No respect. Bro, budak kecik pon perlunya kita respect. Example, kita pakai benda baru hari tu, macam baju ke, shawl ke. Kalau tak suka, diam jelah. Kalau suka, diam pon boleh jugak. Ni, sampai cakap 'whahahaha! baju ape tu? baju nak mandi pantai eh?' or 'WEHHHHH? serious aaaa? shawl macam budak terencat akal je' or 'mak aihh, kasut dari mane tu? Cam org tua lah'. different people, different taste. But kalau dah memang cantik di mata banyak orang, nak cakap apa lagi. Apa lagi kalau bukan JELLY. 

11. Orang yang suka jadi ketua je. Macam bila nak pergi mane pun, semua orang kena ikut cakap dia. Walhal, takde nametag 'KETUA' pon kat kepala diorang tu. herh hapraks lah ketua muuu, apa pon fail. tak layak-selayak-layaknya. 

12. Orang yang bila takde idea nak balas balik (time tengah gaduh ni), dia guna ayat yang sama. Contohnya, 'kau yang mula dulu' or 'kau yang nak gaduh sangat en' or 'stop lah menfitnah aku' (jap jap sapa yang fitnah sape ni ehh pulakk hah) or 'Ive done mine, now its your turn to apologize' (hmmm so nak aku minta maaf camne ek? camni ek: auwwww sayang i mintak maaf, i melutut kat u skrg k,'. biggest joke of the year. 

Entah, tak tau apa nak tambah dah. Ni pon aku interview orang lain tanya apa masalah diorang. Oh btw, EXO ada lagu baru iaitu WOLF *im a wolf! auuwwww na srangahaeyo!* Sorry Kai and Suho aku punya. haha lol Diorang memang ada charm yang membuatkan aku tergodaks. And the coolest pic ever for me *right now* hiks :-



p/s: Tak sanggup nak post gambar sexy Kai.
p/s: I'd rather bend then break. Life is only a path full of efforts. coooomeeee andddd geettttt ittttt. nananana

No comments:

Post a Comment

thanks for reading this post ♥